Intensywne obniżanie stężenia lipidów za pomocą symwastatyny i ezetymibu w zwężeniu zastawki aortalnej

Hiperlipidemię zasugerowano jako czynnik ryzyka zwężenia zastawki aortalnej, ale badania obniżające poziom lipidów miały sprzeczne wyniki. Metody
Przeprowadziliśmy randomizowane, podwójnie zaślepione badanie z udziałem 1873 pacjentów z łagodnym do umiarkowanego, bezobjawowym zwężeniem zastawki aortalnej. Pacjenci otrzymywali albo 40 mg symwastatyny plus 10 mg ezetymibu, albo placebo dziennie. Głównym rezultatem był zespół poważnych zdarzeń sercowo-naczyniowych, w tym zgon z przyczyn sercowo-naczyniowych, wymiana zastawki aortalnej, zawał serca bez choroby, hospitalizacja z powodu niestabilnej dławicy piersiowej, niewydolność serca, pomostowanie tętnic wieńcowych, przezskórna interwencja wieńcowa i udar niedotkniotworowy. Drugorzędnymi wynikami były zdarzenia związane ze zwężeniem zastawki aortalnej i niedokrwiennymi incydentami sercowo-naczyniowymi.
Podczas medianowej obserwacji wynoszącej 52,2 miesiąca, pierwotny wynik leczenia wystąpił u 333 pacjentów (35,3%) w grupie leczonej symwastatyną-ezetimibem oraz u 355 pacjentów (38,2%) w grupie placebo (współczynnik ryzyka w grupie leczonej symwastatyną-ezetimibem, 0,96 95% przedział ufności [CI], 0,83 do 1,12; P = 0,59). Zastąpienie zastawki aortalnej przeprowadzono u 267 pacjentów (28,3%) w grupie leczonej symwastatyną-ezetimibem oraz u 278 pacjentów (29,9%) w grupie placebo (współczynnik ryzyka 1,00, 95% CI, 0,84 do 1,18, p = 0,97). Mniejsza liczba pacjentów miała niedokrwienne zdarzenia sercowo-naczyniowe w grupie leczonej symwastatyną-ezetimibem (148 pacjentów) niż w grupie placebo (187 pacjentów) (współczynnik ryzyka, 0,78, 95% CI, 0,63 do 0,97, P = 0,02), głównie z powodu mniejszej liczby pacjentów poddanych pomostowaniu tętnic wieńcowych. Rak występował częściej w grupie simwastatyna-ezetymib (105 vs 70, P = 0,01).
Wnioski
Symwastatyna i ezetymib nie zmniejszały złożonego wyniku połączonych zdarzeń zastawki aortalnej i zdarzeń niedokrwiennych u pacjentów ze zwężeniem zastawki aortalnej. Takie leczenie zmniejszyło częstość występowania niedokrwiennych zdarzeń sercowo-naczyniowych, ale nie było zdarzeń związanych ze zwężeniem zastawki aortalnej. (Numer ClinicalTrials.gov, NCT00092677.)
Wprowadzenie
Zwężenie zastawki aortalnej występuje często u osób w podeszłym wieku, z częstością występowania 3-5% w populacji powyżej 75 lat. 1,2 Wykazano, że stan jest procesem zapalnym związanym z czynnikami ryzyka sercowo-naczyniowego, ze zmianami histopatologicznymi w płatkach zastawek, które są podobne do tych w innych chorobach miażdżycowych. 2-19 Zmiany zastawki aortalnej wiążą się ze zwiększonym ryzykiem zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych i zawału mięśnia sercowego, nawet przy braku niedrożności hemodynamicznej i objawów choroby wieńcowej. 20-22 Standardowym leczeniem jest wymiana chirurgiczna, gdy zastawka staje się poważnie zwężona.23,24
Epidemiologiczna 2 i genetyczna 25, 26 badań wskazało czynniki ryzyka rozwoju zwężenia zastawki aortalnej, a prace eksperymentalne objaśniły mechanizmy komórkowe zaangażowane w progresję choroby, z których wiele przypomina miażdżycę.27-30 Jedną z interpretacji tych ustaleń jest to, że lipidy- leczenie obniżające może zapobiec progresji zwężenia zastawki aortalnej, a tym samym zmniejszyć potrzebę wymiany zastawki aortalnej.
Wpływ leczenia statynami na zwężenie zastawki aortalnej oceniano w kilku retrospektywnych lub małych badaniach kliniczno-kontrolnych.27,31-33 Większość badań sugeruje korzystne działanie statyn, podczas gdy jedno prospektywne badanie z randomizacją nie dało żadnego efektu terapia obniżająca stężenie lipidów w postępie zwężenia zastawki aortalnej.34
Badanie Simwastatyny i Ezetimibu w zwężeniu zastawki aortalnej (SEAS) zostało zaprojektowane w celu zbadania skutków długotrwałego, intensywnego obniżania stężenia cholesterolu podczas codziennego stosowania symwastatyny i ezetymibu na wyniki kliniczne i echokardiograficzne u pacjentów z bezobjawową, łagodną do umiarkowanej zastawką aortalną. zwężenie i brak innych wskazań do leczenia obniżającego poziom lipidów.
Populacja pacjentów
Projekt badania i wyjściowa charakterystyka pacjentów zostały wcześniej opisane.35 Mężczyźni i kobiety w wieku od 45 do 85 lat, u których wystąpiło bezobjawowe, łagodne lub umiarkowane zwężenie zastawki aortalnej, oceniane na podstawie badania echokardiograficznego, z prędkość strumienia od 2,5 do 4 m na sekundę kwalifikuje się do badania
[więcej w: laryngolog ostrołęka, sorbitol w kosmetyce, gabinet psychoterapii katowice ]

Powiązane tematy z artykułem: gabinet psychoterapii katowice laryngolog ostrołęka sorbitol w kosmetyce