Dalekosiężna obserwacja po ciasnej kontroli ciśnienia krwi w cukrzycy typu 2

Pospolity monitoring pacjentów w brytyjskim badaniu prospektywnym na cukrzycę (UKPDS) zbadał, czy obniżenie ryzyka choroby mikronaczyniowej i makronaczyniowej, osiągnięte przy zastosowaniu zwiększonej kontroli ciśnienia krwi podczas badania, będzie utrzymane. Metody
Spośród 5102 pacjentów z UKPDS z nowo zdiagnozowaną cukrzycą typu 2, losowo przydzielono w ciągu 4 lat od 1987 r. 1148 pacjentów z nadciśnieniem tętniczym do ścisłych lub mniej ścisłych schematów kontroli ciśnienia krwi. 884 pacjentów poddanych monitorowaniu poprocesowemu poproszono o udział w corocznych klinikach UKPDS przez pierwsze 5 lat, ale nie podjęto żadnych prób utrzymania dotychczasowych terapii. Coroczne kwestionariusze wypełniane przez pacjentów i lekarzy ogólnych były stosowane w celu śledzenia pacjentów, którzy nie byli w stanie uczestniczyć w klinice w latach do 5, a kwestionariusze były stosowane dla wszystkich pacjentów w wieku 6 do 10. Siedem z góry ustalonych klinicznych punktów końcowych zostało przebadanych z intencją do traktowania w zależności od poprzednich kategorii randomizacji.
Różnice w ciśnieniu krwi pomiędzy obiema grupami w czasie próby zniknęły w ciągu 2 lat po zakończeniu próby. Istotne względne redukcje ryzyka stwierdzone podczas badania w odniesieniu do dowolnego punktu końcowego związanego z cukrzycą, zgonu związanego z cukrzycą, choroby mikronaczyniowej i udaru mózgu w grupie otrzymującej obcisłe, w porównaniu z mniej ścisłą kontrolą ciśnienia krwi, nie zostały podtrzymane podczas post-testowego badania klinicznego. kontynuacja. Nie obserwowano zmniejszenia ryzyka w trakcie lub po badaniu z powodu zawału mięśnia sercowego lub zgonu z jakiejkolwiek przyczyny, ale zmniejszyło się ryzyko wystąpienia choroby naczyń obwodowych związanej z ciasną kontrolą ciśnienia krwi (P = 0,02).
Wnioski
Korzyści z wcześniejszej poprawy kontroli ciśnienia krwi nie zostały utrzymane, gdy różnice między grupami w ciśnieniu krwi zostały utracone. Wczesna poprawa kontroli ciśnienia krwi u pacjentów z cukrzycą typu 2 i nadciśnieniem była związana ze zmniejszonym ryzykiem powikłań, ale wydaje się, że należy utrzymać dobrą kontrolę ciśnienia krwi, jeśli korzyści mają być utrzymane. (UKPDS 81; Numer kontrolowanych prób bieżących, ISRCTN75451837.)
Wprowadzenie
Brytyjskie badanie prospektywne na cukrzycę (UKPDS) było randomizowanym, prospektywnym, wieloośrodkowym badaniem, które wskazywało, że poprawa kontroli glikemii u pacjentów ze świeżo zdiagnozowaną cukrzycą typu 2 zmniejsza ryzyko klinicznie widocznych powikłań mikronaczyniowych, przy względnej redukcji ryzyka zawału mięśnia 16% (p = 0,052) .1 Od roku 1987 do roku 1991, pacjenci UKPDS z nadciśnieniem byli dodatkowo losowo przydzielani w sposób silnie do ścisłego schematu kontroli ciśnienia krwi z udziałem inhibitora konwertazy angiotensyny (ACE) lub beta-bloker lub mniej ścisła strategia kontroli ciśnienia krwi, która wykluczała te czynniki.2 W porównaniu z mniej rygorystyczną kontrolą ciśnienia krwi, odnotowano względne zmniejszenie ryzyka o 24% w odniesieniu do dowolnego punktu końcowego związanego z cukrzycą, 32% w przypadku zgonu związanego z cukrzycą, 44% w przypadku udaru i 37% w przypadku choroby mikronaczyniowej. 3
W badaniu Steno-2 odnotowano postinterwencyjną korzyść zarówno w odniesieniu do powikłań mikronaczyniowych jak i makronaczyniowych [4]. W okresie 5,5 roku po interwencji wieloczynnikowej, utrzymującej się redukcji częstości zgonów z jakiejkolwiek przyczyny, zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych oraz postęp choroby mikronaczyniowej, pomimo zmniejszenia różnic między badanymi glikemią, ciśnieniem krwi i kontrolą lipidów, co sugeruje, że może istnieć stały efekt wcześniejszego ulepszonego zarządzania czynnikami ryzyka.4
Podajemy tutaj wyniki 10-letniej, postinterwencyjnej obserwacji grupy osób poddanych badaniu UKPDS, w której oceniano ciśnienie krwi, w którym oceniano, czy utrzymująca się korzyść z wcześniejszej poprawy ciśnienia krwi była oczywista, a jeśli tak, to stopień, w jakim to trwało