Dalekosiężna obserwacja po ciasnej kontroli ciśnienia krwi w cukrzycy typu 2 ad 6

Różnice te zmniejszyły się z czasem (ryc. 3), a redukcje ryzyka były nieistotne w 10% na poziomie 7% w odniesieniu do dowolnego punktu końcowego związanego z cukrzycą (P = 0,31), 16% w przypadku zgonu związanego z cukrzycą (P = 0,12), 23 % dla udaru (p = 0,12) i 16% dla choroby mikronaczyniowej (p = 0,17) (tabela 2 i ryc. 4). Nieznaczące względne zmniejszenie ryzyka obserwowane podczas próby zawału mięśnia sercowego (21%, P = 0.13) i śmierci z dowolnej przyczyny (18%, P = 0,17) również uległo zmniejszeniu w okresie obserwacji (ryc. 3). Zmniejszenie ryzyka w grupie ścisłej kontroli w porównaniu z grupą o mniejszej ścisłości po 10 latach od zakończenia badania wyniosło 10% w przypadku zawału mięśnia sercowego (P = 0,35) i 11% w przypadku zgonu z jakiejkolwiek przyczyny (P = 0,18) (tabela 2 i rysunek 4). Ogólnie rzecz biorąc, niewielu pacjentów miało chorobę naczyń obwodowych (8 w każdej grupie), z utrzymaniem zmniejszenia ryzyka obserwowanego podczas badania (49%, P = 0,17) (Figura 4); jednak liczba pacjentów z tym punktem końcowym wzrosła do 21 w każdej grupie w okresie monitorowania po badaniu, a w grupie ścisłej kontroli odnotowano znaczące zmniejszenie ryzyka w roku 10 (50%, p = 0,02) (tabela 2 i rysunek 4). Pomiędzy pacjentami otrzymującymi inhibitor ACE lub beta-bloker, nie zaobserwowano znaczących różnic w punktach końcowych agregacji podczas badania ani podczas monitorowania po badaniu, poza pojawiającym się, nominalnie znaczącym wzrostem ryzyka zgonu z jakiejkolwiek przyczyny w ACE grupa inhibitorów (P = 0,047) (Tabela 2 i Figura 3 i Figura 4).
Dyskusja
To 10-letnie badanie kontrolne grupy osób pozostających przy życiu z badania UKPDS dotyczącego ciśnienia krwi wykazało, że korzyści obserwowane u pacjentów przypisanych strategii ścisłej kontroli ciśnienia krwi3 nie były utrzymane, gdy różnice ciśnienia krwi obserwowane podczas badania sam proces został utracony. Uczestniczący pacjenci byli kohortą z nadciśnieniem tętniczym rekrutowaną spośród osób ze świeżo rozpoznaną cukrzycą i byli obserwowani przez ponad 15 000 osobolat od ich randomizacji do ciasnej lub mniej ścisłej kontroli ciśnienia krwi. Niższe poziomy ciśnienia krwi osiągnięte we wczesnym okresie cukrzycy nie przyniosły efektu spuścizny, co widać w przypadku bardziej trwałych korzyści wcześniejszej poprawy kontroli poziomu glukozy we krwi. 5,9
Badanie ciśnienia krwi w badaniu UKPDS wykazało znaczne zmniejszenie względnego ryzyka związanego z punktem końcowym związanym z cukrzycą, zgonem związanym z cukrzycą, udarem i chorobami mikronaczyniowymi związanymi ze strategią ścisłej kontroli ciśnienia krwi, w porównaniu z mniej ścisłą kontrolą, utrzymujące ciśnienie skurczowe o 10 mm Hg niższe, a ciśnienie rozkurczowe o 5 mm Hg niższe, mediana 8,4 roku. Po zakończeniu badania ciśnienie krwi spadło w grupie mniej ścisłej kontroli i wzrosło w grupie ścisłej kontroli, bez znaczących różnic między grupami po 2 latach. Zgodnie z tym wyrównaniem ciśnienia krwi obserwowane zmniejszenie ryzyka było znacznie mniejsze w 10 roku po badaniu, a żadne nie pozostało znaczące. W trakcie lub po badaniu nie zaobserwowano znaczącego zmniejszenia ryzyka wystąpienia zawału mięśnia sercowego lub zgonu z jakiejkolwiek przyczyny. Szacowana wartość obniżenia ryzyka o 49%, która nie była znacząca (P = 0,17), dla niewielkiej liczby pacjentów z chorobą naczyń obwodowych w czasie próby3 pozostała niezmieniona, ale z nagromadzeniem dodatkowych zdarzeń w okresie monitorowania po badaniu , redukcja ryzyka była znacząca w roku 10 (50%, P = 0,02)
[więcej w: laryngolog ostrołęka, elektrostymulacja wskazania, znamie barwnikowe zdjecia ]