Tromboliza z użyciem Alteplazy od 3 do 4,5 godziny po ostrym udarze niedokrwiennym ad 9

Jednak próby te nie wykazały znaczącej przewagi terapii alteplazą.2,3,6,24 Potencjalne wyjaśnienia dotyczące braku znaczącej różnicy w poprzednich badaniach obejmują wybór punktów końcowych, okna czasowego do 6 godzin, i brak mocy statystycznej. (W badaniu ECASS II3 oraz w trombolizie Alteplaza z powodu ostrego nieinterwencyjnego leczenia udarów niedokrwiennych [ATLANTIS] 6 pacjentów leczonych od 3 do 4,5 godziny po wystąpieniu objawów było znacznie mniejszych, a zatem badania te nie były zasilane w celu wykrycia wielkość efektu od 7 do 10%.) Tromboliza u pacjentów z ostrym udarem niedokrwiennym wiąże się ze zwiększonym ryzykiem wystąpienia objawowego krwotoku śródczaszkowego, który jest najbardziej obawiającym się powikłaniem. Trudno jest jednak porównać częstość występowania objawowego krwotoku śródczaszkowego w badaniach ze względu na różne stosowane definicje. W naszym badaniu zmodyfikowaliśmy definicję ECASS objawowego krwotoku śródczaszkowego, określając, że krwotok musiał zostać zidentyfikowany jako główna przyczyna pogorszenia stanu neurologicznego. Przy zastosowaniu tej definicji różnica w częstości występowania objawowego krwotoku śródczaszkowego pomiędzy dwiema badanymi grupami była znaczna (różnica 2,14 punktu procentowego), chociaż częstość występowania objawowego krwotoku śródczaszkowego u pacjentów leczonych alteplazą była niska. Aby umożliwić porównanie między próbami, przeanalizowaliśmy także wskaźniki objawowego krwotoku śródczaszkowego zgodnie z definicjami stosowanymi w innych badaniach.1-3,20 W tych badaniach częstość występowania objawowego krwotoku śródczaszkowego nie była wyższa niż w poprzednim randomizowanym badaniu klinicznym. w SITS-MOST, pomimo wydłużonego czasu w naszym badaniu.12
Chociaż w naszym badaniu częstość występowania objawowego krwotoku śródczaszkowego była większa w grupie alteplazy niż w grupie placebo, nie zaobserwowaliśmy różnicy w śmiertelności między obiema grupami. Ogólny wskaźnik śmiertelności (około 8%) był niższy niż w poprzednich badaniach, prawdopodobnie także z powodu włączenia pacjentów z mniej ciężkimi udarami.
Wczesne leczenie pozostaje niezbędne. Wielkość efektu trombolizy zależy od czasu. W analizie zbiorczej leczenie alteplazą jest prawie dwa razy bardziej skuteczne w przypadku podania w ciągu pierwszych 1,5 godziny po wystąpieniu udaru, gdy jest podawane w ciągu 1,5 do 3 godzin później (iloraz szans dla wyniku ogólnego, 2,81 dla przedziału 0 do 90 minut, 1,55 dla 91 do 180 minut i 1,40 dla 181 do 270 minut) .5 Dla porównania w ECASS III iloraz szans wynosił 1,34 dla przedziału od 181 do 270 minut. Dla pacjenta, który ma korzystny wynik (wynik 0 lub na zmodyfikowanej skali Rankina), liczba potrzebna do leczenia wynosi 14 z wydłużonym oknem czasowym. Ten rozmiar efektu ma znaczenie kliniczne, a zatem wydłuża czas leczenia pacjentów, którzy wcześnie nie przybywają do szpitala. Nie oznacza to jednak, że pacjenci, którzy mogą być leczeni w ciągu 3 godzin, powinni mieć opóźnione leczenie. Czas od drzwi do igły pozostaje najważniejszy i należy go utrzymywać jak najkrótszy, aby zwiększyć szansę na pozytywny wynik.
W tym badaniu dożylna alteplaza podawana od 3 do 4,5 godziny (mediana, 3 godziny i 59 minut) po wystąpieniu objawów udaru była związana ze skromną, lecz istotną poprawą wyniku klinicznego, bez większej częstości występowania objawowego krwotoku śródczaszkowego niż zgłaszane wcześniej. wśród pacjentów leczonych w ciągu 3 godzin Chociaż nasze wyniki sugerują, że leczenie alteplazą może być skuteczne u pacjentów, którzy występują od 3 do 4,5 godziny po wystąpieniu objawów udaru, pacjenci powinni być leczeni alteplazą jak najwcześniej, aby zmaksymalizować korzyści. Posiadanie więcej czasu nie oznacza, że powinniśmy mieć więcej czasu.
[więcej w: Upadłość transgraniczna, wieszaki na medale, psycholog dziecięcy ]

Powiązane tematy z artykułem: psycholog dziecięcy Upadłość transgraniczna wieszaki na medale