Intensywne obniżanie stężenia lipidów za pomocą symwastatyny i ezetymibu w zwężeniu zastawki aortalnej ad 7

Jednak zmniejszenie ryzyka innych składników wtórnego wyniku niedokrwienia było mniejsze niż oczekiwano na podstawie dużego obniżenia poziomu cholesterolu LDL. [41] Stwierdzono słabszą zależność między wyjściowym poziomem cholesterolu LDL a dowolnym zdarzeniem niedokrwiennym w grupie placebo. niż w badaniach na populacjach wysokiego ryzyka, co sugeruje mniejszy potencjał redukcji ryzyka dzięki terapii zmniejszającej stężenie lipidów. Długoterminowa terapia statynami nie wiąże się ze zwiększonym ryzykiem zachorowania na raka. Analiza danych z 14 badań statynowych z udziałem około 90 000 pacjentów nie wykazała zwiększonej częstości występowania ani zgonu z powodu raka.41 Jednak ezetymib badano mniej intensywnie niż statyny, a stwierdzenie znaczącej różnicy między dwiema grupami liczba pacjentów z nowymi i śmiertelnymi nowotworami jest problemem. W tym wydaniu czasopisma Peto i wsp. 42 opisują wyniki niezależnej analizy wstępnych danych na temat raka z dwóch dużych, trwających obecnie badań, badania nad sercem i ochroną nerek (SHARP) (NCT00125593) oraz poprawy redukcji wyników : Międzynarodowa próba Vytorin Efficacy (IMPROVE-IT) (NCT00202878) .42 W obu badaniach testowano tę samą kombinację badanych leków, którą stosowaliśmy w naszym badaniu, chociaż w innych populacjach pacjentów oraz w łącznej populacji badanej z blisko 20 000 pacjentów. Rak był jedną z bardzo dużej liczby wskaźników bezpieczeństwa analizowanych w badaniu SEAS, a obserwowana różnica w częstości występowania raka w badaniu mogła być wynikiem przypadku, ale ta możliwość wymaga dalszych badań.
Wnioskujemy, że u pacjentów z łagodnym do umiarkowanego, bezobjawowym zwężeniem zastawki aortalnej i bez tradycyjnych wskazań do leczenia hipolipemizującego na początku leczenia, długotrwałe, intensywne leczenie hipolipemizujące za pomocą symwastatyny i ezetymibu nie miało ogólnego wpływu na przebieg zwężenie zastawki aortalnej. Jednak terapia zmniejszająca stężenie lipidów zmniejszała ryzyko niedokrwiennych zdarzeń sercowo-naczyniowych, w szczególności potrzeby stosowania CABG. Większa częstość występowania raka w grupie simwastatyny-ezetymibu wymaga dalszych badań w trwających i przyszłych badaniach.
[więcej w: psychoterapia wrocław, psychoterapia warszawa, pokrowce antyroztoczowe ]

Powiązane tematy z artykułem: pokrowce antyroztoczowe psychoterapia warszawa psychoterapia wrocław