Infekcja Helicobacter pylori i chłoniak żołądkowy czesc 4

Pacjenci ci byli również starsi w momencie rozpoznania niż pacjenci z chłoniakiem niedojrzałym z kohorty Kaiser-Orentreich. Mediana czasu od pobrania surowicy do rozpoznania raka była podobna w obu grupach pacjentów z chłoniakiem żołądka, ale była znacznie krótsza w grupie z chłoniakiem niedojrzałym. Tabela 2. Tabela 2. Wskaźniki szans i przedziały ufności 95 procent dla związku zakażenia H. pylori z chłoniakiem nieziarniczym żołądka i nieżołądkowym chłoniakiem nieziarniczym. Pacjenci z chłoniakiem nieziarniczym pochodzenia żołądkowego byli znacznie bardziej prawdopodobne, że mieli immunologiczne dowody wcześniejszej infekcji H. pylori niż dopasowane kontrole (iloraz szans, 6,3; przedział ufności 95%, 2,0 do 19,9) (tabela 2). Sześćdziesiąt sześć procent chłoniaków żołądka można przypisać zakażeniu H. pylori w tej populacji. Nie stwierdzono związku między chłoniakiem niedojrzastym a ziarnicą złośliwą a zakażeniem H. pylori (iloraz szans, 1,2; przedział ufności 95%, 0,5 do 3,0) (tabela 2).
Wystąpił jeden niedopasowanie między pacjentami i kontrolami w odniesieniu do klasyfikacji rasowej lub etnicznej; jeden pacjent Hispanic został dopasowany do czterech azjatyckich kontrolek. Ta grupa kontrolna była całkowicie niezgodna: pacjent miał dowody na obecność przeciwciał H. pylori, ale nie wszystkie cztery kontrole. Gdy grupa ta została wykluczona z analizy, dowody wcześniejszej infekcji H. pylori pozostawały związane z chłoniakiem nieziarniczym żołądka (iloraz szans, 5,5; 95% przedział ufności, 1,8 do 17,4).
Tabela 3. Tabela 3. Skorygowany współczynnik szans i 95 procentowych przedziałów ufności dla związku chłoniaka nieziarniczego żołądka z zakażeniem H. pylori. Analizę grupy pacjentów z chłoniakiem żołądka poddano stratyfikacji według kohorty, płci, wieku w momencie rozpoznania oraz odstępu między pobieraniem i diagnozowaniem surowicy. Iloraz szans dla wcześniejszej infekcji H. pylori był podwyższony we wszystkich podgrupach (Tabela 3). Nie było żadnych statystycznie istotnych różnic między tymi podgrupami.
Trzech pacjentów z chłoniakiem nieziarniczym żołądka zostało zidentyfikowanych jako chłoniak MALT o niskim stopniu złośliwości. Liczba ta była zbyt mała, aby można ją było rzetelnie ocenić; 2 z 3 pacjentów zakażono H. pylori, w porównaniu z 5 z 12 kontroli (iloraz szans, 2,8; 95% przedział ufności, 0,2 do 28,5). Inny chory miał niewielki chłoniak limfocytarny z cechami plazmacytoidu, który nie miał żadnych innych cech świadczących o chłoniaku MALT; ten pacjent nie miał przeciwciał H. pylori. Guzy pozostałych 29 chorych zaklasyfikowano jako chłoniaki rozlane o dużych komórkach zgodnie z kryteriami preparatu roboczego4. W tej podgrupie iloraz szans dla wcześniejszej infekcji H. pylori wynosił 7,4 (przedział ufności 95%, 2,1 do 27,0).
Dyskusja
W tym badaniu pacjenci z chłoniakiem nieziarniczym żołądka byli znacznie bardziej prawdopodobne niż dopasowane kontrole, aby mieć immunologiczne dowody wcześniejszej infekcji H. pylori. Ten związek między rakiem a infekcją stwierdzono w dwóch dużych kohortach z różnych kontynentów. Obserwowany iloraz szans prawdopodobnie nie docenił prawdziwego ryzyka, ponieważ błąd błędnej klasyfikacji przypisywany niedoskonałemu testowi serologicznemu miałby tendencję do minimalizowania prawdziwych asocjacji28
[hasła pokrewne: łódź psychologia, usg jamy brzusznej wrocław, badania po ukąszeniu kleszcza ]