Infekcja Helicobacter pylori i chłoniak żołądkowy cd

Pozostałe guzy były szeroko rozpowszechnione bez zajęcia żołądka (trzy) lub były pierwotnymi nowotworami krezki, sieci lub jelita (cztery); nosogardła lub tarczyca (po dwie); lub krtani, ślinianki przyusznej lub przestrzeni zaotrzewnowej (po jednym). Testy serologiczne
Wszystkie próbki surowicy zostały utrzymane w temperaturze -20 ° C lub niższej14,15. Porcje zostały zakodowane i wysłane na Uniwersytet Stanforda, gdzie zostały przetestowane przez pracowników, którzy nie byli świadomi przypadku lub statusu kontroli okazów. Miana anty-H. IgG pylori badano za pomocą testu immunoenzymatycznego (ELISA), jak opisano wcześniej9. Antygeny obejmowały białka o wysokiej masie cząsteczkowej, związane z komórkami, trzech szczepów H. pylori. Dominujące prążki wywołane przez elektroforezę w żelu poliakryloamidowym z siarczanem dodecylu-poliakryloamidem obejmowały białka o wartości 66, 57 i 29 kD. Inne prążki wystąpiły przy 83, 53 i 26 kd. Antygeny te, które obejmują podjednostki ureazy i cytotoksynę, są podobne do tych opisanych dla innych testów ELISA H. pylori21. Dowolny osobnik z mianem surowicy większym niż 3 SD powyżej średniej 15 standardów kontroli negatywnej był uważany za zakażonego H. pylori w czasie pobierania surowicy. Test ten miał czułość 96 procent i swoistość 76 procent dla aktywnego zakażenia żołądka, na podstawie analizy 124 próbek surowicy potwierdzonych biopsją ze Stanów Zjednoczonych, Ameryki Łacińskiej i Azji (75 pozytywnych i 49 negatywnych). Ponieważ próbki biopsyjne mogą nie zawierać tkanki z aktywnego miejsca niejednolitej infekcji, obliczona swoistość jest najprawdopodobniej nieoceniona prawdziwej specyficzności22. Testy serologiczne dokładnie odzwierciedlają obecność lub brak aktywnej infekcji H. pylori, z wyjątkiem osób w podeszłym wieku, u których miano może być fałszywie ujemne 23, 24. Dlatego pozytywne miano silnie wspiera obecność trwającej, a nie przeszłej, infekcji.
Analiza statystyczna
Dane wprowadzono i przeanalizowano za pomocą programów komputerowych EpiInfo (Centers for Disease Control and Prevention, Atlanta) i Egret (Statistics and Epidemiology Research Corporation, Seattle). Względne ryzyko infekcji H. pylori i późniejszego chłoniaka określono na podstawie ilorazu szans z regresyjną regresją logistyczną25. Testy statystyczne współczynników regresji oparto na przybliżeniu chi-kwadrat dla statystyki współczynnika prawdopodobieństwa, z przedziałami ufności oszacowanymi przez test Wald a. Połączone efekty czynników ryzyka na rozwój chłoniaka żołądkowego zbadano za pomocą testów statystycznych na interakcje. Wartości mediany zmiennych ciągłych porównano z testem sumy rang Wilcoxona26. Możliwe do przypisania ryzyko zostało oszacowane zgodnie z wcześniejszym opisem27.
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka pacjentów z chłoniakiem nieziarniczym pochodzenia żołądkowego lub nieżołądkowego. W sumie 33 pacjentów z chłoniakiem nieziarniczym żołądka (20 z kohorty Kaiser-Orentreich i 13 z kohorty Janusa) z 134 dobranymi grupami kontrolnymi i łącznie z 31 pacjentami z chłoniakiem nieziarniczym nie mającym cech Hodgkina z 61 dopasowanymi grupami kontrolnymi (tabela 1). Pacjenci z chłoniakiem żołądka z kohorty Kaiser-Orentreich byli znacznie starsi w momencie rozpoznania niż chorzy z kohorty Janusa i byli nieco bardziej skłonni do kobiet
[przypisy: gabinet psychoterapii katowice, dysfunkcja stawu skroniowo żuchwowego ćwiczenia, badanie foniatryczne ]