10-letnia obserwacja intensywnej kontroli glikemii w cukrzycy typu 2

Podczas badania prospektywnego cukrzycy w Wielkiej Brytanii (UKPDS) pacjenci z cukrzycą typu 2, którzy otrzymywali intensywną terapię glukozą, mieli mniejsze ryzyko powikłań mikronaczyniowych niż osoby otrzymujące konwencjonalne leczenie dietetyczne. Przeprowadziliśmy monitorowanie po badaniu, aby ustalić, czy ta ulepszona kontrola stężenia glukozy utrzymywała się i czy terapia ta miała długoterminowy wpływ na wyniki makronaczyniowe. Metody
Z 5102 pacjentów ze świeżo zdiagnozowaną cukrzycą typu 2, 4209 losowo przydzielono do terapii konwencjonalnej (ograniczenie dietetyczne) lub intensywnej terapii (sulfonylomocznika lub insuliny lub, u pacjentów z nadwagą, metforminą) w celu kontroli glukozy. W monitorowaniu poprocesowym 3277 pacjentów było proszonych o udział w corocznych klinikach UKPDS przez 5 lat, ale nie podjęto prób utrzymania dotychczasowych terapii. Do obserwacji pacjentów, którzy nie mogli uczęszczać do klinik, wykorzystano kwestionariusze roczne, a wszyscy pacjenci w wieku od 6 do 10 lat zostali oceniani za pomocą ankiet. Zbadaliśmy siedem wcześniej określonych łącznych wyników klinicznych z UKPDS na podstawie zamiaru leczenia, zgodnie z wcześniejszymi kategoriami randomizacji.
Między pierwszymi grupami różnice w poziomie hemoglobiny glikowanej były tracone po pierwszym roku. W grupie pochodnej sulfonylomocznikowej względne zmniejszenie ryzyka utrzymywało się przez 10 lat w odniesieniu do dowolnego punktu końcowego związanego z cukrzycą (9%, P = 0,04) i choroby mikronaczyniowej (24%, P = 0,001) oraz zmniejszenia ryzyka zawału mięśnia sercowego (15 %, P = 0,01) i śmierć z dowolnej przyczyny (13%, P = 0,007) pojawiła się w miarę upływu czasu. W grupie otrzymującej metforminę utrzymywały się znaczące redukcje ryzyka u każdego punktu końcowego związanego z cukrzycą (21%, P = 0,01), zawału mięśnia sercowego (33%, P = 0,005) oraz zgonu z jakiejkolwiek przyczyny (27%, P = 0,002).
Wnioski
Pomimo wczesnej utraty różnic glikemicznych w ciągu 10 lat obserwacji po zabiegu obserwowano ciągły spadek ryzyka mikronaczyniowego i nagłe zmniejszenie ryzyka wystąpienia zawału mięśnia sercowego i zgonu z jakiejkolwiek przyczyny. Dalsza korzyść po terapii metforminą była widoczna u pacjentów z nadwagą. (UKPDS 80; Current Controlled Trials number, ISRCTN75451837.)
Wprowadzenie
Brytyjskie badanie prospektywne na cukrzycę (UKPDS), randomizowane, prospektywne, wieloośrodkowe badanie, wykazało, że intensywna terapia glukozą u pacjentów ze świeżo rozpoznaną cukrzycą typu 2 wiązała się ze zmniejszonym ryzykiem klinicznie widocznych powikłań mikronaczyniowych i nieistotnym zmniejszeniem o 16% we względnym ryzyku zawału mięśnia sercowego (P = 0,052). U pacjentów, których masa ciała przekraczała 120% ich idealnej wagi2 i którzy przede wszystkim otrzymywali metforminę, zmniejszenie ryzyka zawału serca o 39% (P = 0,01) i zgonu z jakiejkolwiek przyczyny 36% (p = 0,01) byli obserwowani. Wyniki UKPDS, które zostały opublikowane w 1998 r., Okazały się mieć wpływ na późniejsze zarządzanie cukrzycą. 3.4
U pacjentów z cukrzycą typu badanie Diabetes Control and Complications Trial / Epidemiology of Diabetes Intervenions and Complications (DCCT / EDIC) dowiodło postinterwencyjną korzyść mikronaczyniową i pojawienie się zmniejszenia ryzyka makronaczyniowego z wcześniejszej poprawy kontroli glikemii podczas 8-letniego okresu. 5 Badanie Steno-2 dowiodło podobnego wyniku w okresie 5,5 roku po wcześniejszej wieloczynnikowej redukcji ryzyka u pacjentów z cukrzycą typu 2. 6 W obu badaniach zwiększone zmniejszenie ryzyka wystąpiło pomimo utraty różnic między badaniami w zakresie stężenia glukozy i, w badaniu Steno-2 zmniejszyły się różnice w ciśnieniu krwi i poziomie lipidów, co sugeruje utrzymywanie się efektów wcześniejszego usprawnionego metabolizmu.
Podajemy tutaj wyniki 10-letniej, postinterwencyjnej obserwacji kohorty ocalałych z UKPDS, która zbadała, czy utrzymująca się korzyść mikronaczyniowa z wcześniejszej poprawy kontroli glukozy była oczywista i czy terapia ta miała długoterminowy wpływ na wyniki makronaczyniowe.
Pacjenci
Rekrutacja pacjentów, protokół badania i metody stosowane w UKPDS zostały już zgłoszone. 87,8 Otrzymano zgodę komisji bioetycznych we wszystkich 23 klinikach, a badanie było zgodne z wytycznymi Deklaracji Helsińskiej
[patrz też: badania po ukąszeniu kleszcza, usg jamy brzusznej wrocław, zdjęcie cefalometryczne ]

Powiązane tematy z artykułem: badania po ukąszeniu kleszcza usg jamy brzusznej wrocław zdjęcie cefalometryczne