10-letnia obserwacja intensywnej kontroli glikemii w cukrzycy typu 2 ad 5

Wyniki agregacji dla pacjentów podczas obserwacji. Rycina 3. Rycina 3. Wskaźniki zagrożenia dla czterech wcześniej określonych łącznych wyników klinicznych. Wskaźniki zagrożenia dla pacjentów w prospektywnym badaniu cukrzycy w Zjednoczonym Królestwie, które miało punkt końcowy związany z cukrzycą (panele A i B), zawał mięśnia sercowego (panele C i D) lub choroba mikronaczyniowa (panele E i F) lub które zmarły z dowolnej przyczyny (Panele G i H) przedstawiono dla grupy pochodnej sulfonylomocznikowej w porównaniu z grupą leczenia konwencjonalnego i dla grupy metforminy w porównaniu z grupą leczenia konwencjonalnego. Podano ogólne wartości na koniec badania, w 1997 r. (Czerwone kwadraty), a także roczne wartości podczas 10-letniego okresu monitorowania po badaniu (niebieskie romby). Współczynniki zagrożenia poniżej jedności wskazują na korzystny wynik leczenia sulfonylomocznikiem lub metforminą. Liczby pierwszych zdarzeń w łącznym wyniku zgromadzonym w każdej grupie są wyświetlane w odstępach 2-letnich. Pionowe paski reprezentują 95% przedziały ufności. Rysunek 4. Rycina 4. Krzywe Kaplan-Meier dla czterech wcześniej określonych łącznych wyników klinicznych. Proporcje pacjentów w badaniu prospektywnego cukrzycy w Wielkiej Brytanii, które miało punkt końcowy związany z cukrzycą (panele A i B), zawał mięśnia sercowego (panele C i D) lub choroba mikronaczyniowa (panele E i F) lub które zmarły z dowolnej przyczyny (Panele G i H) przedstawiono dla grupy pochodnej sulfonylomocznikowej w porównaniu z grupą leczenia konwencjonalnego i dla grupy metforminy w porównaniu z grupą leczenia konwencjonalnego. Wykresy Kaplana-Meiera dla skumulowanej częstości występowania i wartości P dla logarytmu są pokazane w odstępach pięcioletnich w okresie 25 lat od rozpoczęcia próby interwencyjnej.
W grupie pochodnej sulfonylomocznikowej w porównaniu z grupą leczenia konwencjonalnego utrzymano istotne zmniejszenie ryzyka względnego, które obserwowano podczas badania interwencyjnego w odniesieniu do dowolnego punktu końcowego związanego z cukrzycą i choroby mikronaczyniowej. Po 10 latach redukcja ryzyka w grupie pochodnej sulfonylomocznika wyniosła 9% dla dowolnego punktu końcowego związanego z cukrzycą (0,04) i 24% dla choroby mikronaczyniowej (P = 0,001) (Tabela 2 oraz Figura 3 i Figura 4). Ponadto w grupie leczonej pochodnymi sulfonylomocznika wystąpiły redukcje ryzyka po wystąpieniu cukrzycy (17%, P = 0,01), zawału mięśnia sercowego (15%, P = 0,01) oraz zgonu z dowolnej przyczyny (13%, P = 0,007). Nie zaobserwowano znaczącego zmniejszenia ryzyka podczas lub po badaniu na udar lub chorobę naczyń obwodowych.
Wśród pacjentów w grupie otrzymującej metforminę, w porównaniu z pacjentami z nadwagą w grupie leczenia konwencjonalnego, zaobserwowano istotne zmniejszenie ryzyka względnego obserwowane podczas badania interwencyjnego z powodu jakiegokolwiek wyniku związanego z cukrzycą, zgonu związanego z cukrzycą, zawału mięśnia sercowego i zgonu z powodu jakiejkolwiek innej choroby. przyczyna została utrzymana. Po 10 latach redukcja ryzyka w przypadku każdego punktu końcowego związanego z cukrzycą wyniosła 21% (p = 0,01), zgonu związanego z cukrzycą 30% (p = 0,01), zawału serca 33% (p = 0,005) oraz zgonu z dowolnej przyczyny 27% (P = 0,002) (tabela 2 i rysunek 3 i rysunek 4). Nie zaobserwowano znaczącego zmniejszenia ryzyka podczas lub po badaniu w kierunku choroby mikronaczyniowej, udaru lub choroby naczyń obwodowych.
Dyskusja
Po ponad 66 000 osobach-latach obserwacji, to duże badanie poprocesowe wykazało, że korzyści z intensywnej strategii kontroli poziomu glukozy we krwi u pacjentów z cukrzycą typu 2 utrzymywały się przez okres do 10 lat po zaprzestaniu randomizowanych interwencji
[więcej w: zdjęcia cefalometryczne, darmowe leki dla emerytów, endodoncja mikroskopowa łódź ]

Powiązane tematy z artykułem: darmowe leki dla emerytów endodoncja mikroskopowa łódź zdjęcia cefalometryczne